Handelsbetingelser
Generelle oplysninger
Culti ApS
CVR-nr: DK43812009
Adresse: Kystvejen 41, 4600 Køge
Email: info@cultiplantsystems.com
Ordrer sendes fra en anden adresse, da lageret ikke ligger på ovenstående adresse.
Betaling
Du kan betale med kreditkort som Dankort, Visa og Mastercard samt MobilePay, Apple Pay, Google Pay og PayPal.
Vi opkræver ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først fra dit kort, når varen afsendes.
Forsendelse
Leverandør oplyses i forbindelse med gennemførsel af din transaktion i checkout flowet.
Pakkerne sendes via DAO og kan spores. Hvis du bestiller for under 1.000 kr. koster fragt til hjemmelevering 29 kr. (Bemærk venligst at potter og andet tilbehør kun leveres til pakkeshop) Ordrer leveres inden for 2-5 hverdage, efter at ordren er afgivet, afhængigt af produktet og ordrens størrelse.
Hvis du bestiller for 1.000 kr. eller mere, er der fri fragt. Gratis levering sker til pakkeshop, medmindre andet er angivet i bestillingen.
Culti ApS sender kun pakker inden for Danmark.
Alle leveringstider nævnt i dette afsnit er forventede leveringstider, og lykkes i langt størstedelen af tilfældene. Når vi har afsendt pakken er ruten videre ude af vores hænder, og DAO er ansvarlige for at overholde de leveringstider vi har fået anvist af dem. Modtages pakken ikke indenfor de tider vi har angivet, kan vi ikke påtage os ansvaret, men vi hjælper naturligvis med at følge op og sikre at pakken kommer godt frem til dig.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret i henhold til gældende købslov.
Afhentes den fremsendte pakke ikke i pakkeshop er det ikke at betragte som en fortrydelse af købet. Når en pakke ikke afhentes betaler vi også for fragt retur til os samt tilbage til dig igen. Udgiften til ekstra forsendelse kan påhvile køber.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder efter køb efter gældende købelov.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte os og forklare, hvori fejlen eller manglen består.
Der kan i visse tilfælde være tvivl om, hvorvidt en fejl er dækket af reklamationsretten. Viser fejlen sig inden for de første 12 måneder formodes fejlen at have været til stede ved overdragelsen, og det er sælger der skal sandsynliggøre det modsatte. De resterende 18 måneder er det som udgangspunkt køber, der skal godtgøre dette. Alle kosmetisk fejl skal påpeges straks ved modtagelse af køber.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Varen skal sendes til:
Culti ApS
Kystvejen 41
4600 Køge
Vi accepterer kun pakker, der sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet, enten i pakken eller i en separat e-mail til support@cultiplantsystems.com.
Standardfortrydelsesformular
Denne formular udfyldes og returneres, hvis du ønsker at benytte dig af fortrydelsesretten. Du kan også give os besked via support@cultiplantsystems.com
Klage og tvistløsning
Hvis du har en klage over dit køb, bedes du kontakte os på support@cultiplantsystems.com, så vi kan finde en løsning.
Hvis vi ikke kan finde en tilfredsstillende løsning, kan du indgive en klage til:
- Nævnenes Hus (Center for Klageløsning) via www.forbrug.dk (for forbrugere i Danmark).
- Hvis du bor i et andet EU-land, kan du også klage via Europa-Kommissionens online klageportal (ODR): ec.europa.eu/odr.
Betingelserne blev sidst opdateret den 30.01.2025.